tirsdag, september 26, 2006

Perversjon og Skjevhet

Som kjent er jeg en mann med stor sans for perversjoner og skjevhet. Disse stikkordene kommer til sin rett i Naturhistorisk museums påtenkte utstilling med tema dyr og homofili. Slik jeg har forstått dette gjennom radiointervju og nettaviser, har utstillingen som mål å bevisstgjøre folk om dette snodige aspekt ved utviklingslærern, samt motsi det klassiske, religiøse utsagnet "homofili er unaturlig".

Jeg siterer TV2:
"Dvergsjimpansen, en av dyreartene som står mennesket aller nærmest genetisk, er ekstrem. Arten har sex i alle tenkelige varianter, både mellom individer av samme kjønn, samt mellom eldre og yngre individer og i alle tenkelige varianter.
Forskning viser at 100 prosent av individene er bifile, sier Söli." Ikke rart disse djevlene bragte AIDS til den bedre del av aperasen...

"Også hos spekkhoggeren er det dokumentert livslange parforhold mellom hanner. Dette involverer også seksuelle handlinger, det er altså ikke bare gode kamerater det er snakk om."

Det festlige med det hele, er at div. pastorer har kastet seg helhjertet inn i diskusjonen. Dette har ført til egektiv, offentlig ydmykelse. "Søli vil brenne i helvete" og "dette må etterprøves" er de to motargumentene som hyles høyest. Det er også verdt å merke seg at pinsepastor Jan-Aage Torp spekulerer i om det går ann å kurere disse dyrene.

Videre får jeg nå kjøre bil i hjemmetjenesten. Noe som medfører at jeg kommer opp i nye absurde situasjoner og nye absurde mennesker hver dag. Ellers kjører jeg rundt med piller av alle slag og fasonger. I ly av natten besøker jeg alle byens bakgater for å banke på den rette døren. Se meg rundt for å forsikre at ingen mistenker noe og levere klippsposer med piller til personer med skjeve blikk og fjern latter.

Som et lite apropo til Jørgens bloggartikkel IT'S JUST ANOTHER PANIC MONDAY! vil jeg vise til Jer Slater`s blogg "How to write bad scripts". En velskrevet greie man muligens kan relatere til. Linken til The Perry Bible Fellowship er også verdt et klikk. Denne webkomedien inneholder striper i stilen:

Ingen kommentarer: