fredag, september 29, 2006

Markedsblasfemi

Selv om dette kanskje ikke er førstesidestoff for andre magasiner enn den kvasivitenskapelige trykksaken "Illustrert Vitenskap", har gjenninnføringen av mammuten støtt meg spesielt mye som markedstenker!

Utviklingslæren er det gudegitte eksempelet på hvordan markedet er det perfekte system! markedet starter med en amøbe, for så å utrydde seg helt frem til dovendyret, Michael Jackson og what not. Kan planøkonomien vise til noe tilsvarende? I think not!

Det er her mammuten kommer inn i bildet. Dette kreaturet var stort, tungdrevet og liten energilønnsomt! Hjernen var bitte, bitte liten og den hadde lang skitten pels! Udyret stinket råttent kjøtt i mils omkrets. Mor Natur så mot mammuten, blunket, og avlivet den! Etter den fullbyrdede og grundige utryddelsen, sukket Mor Natur tilfreds. Men vent! Hvilke mørke skyer ruver ikke i horisonten?! Jo, det er planøkonomiens vandaler som vil kaste inn i den rene natur, det som var ryddet langt bort av en god grunn! Med lange ledninger, skyhøye voltmetere og råttent kjøtt som verktøy, skal de gjennopplive frankenmammut!!! Først ler jeg rått, disse idiotene vet ikke hva de gjør. Hvordan skal de da klare å gjennomføre denne monstrøse handling? Men brått tar jeg meg samme, denne faren er reel! Markedsliberalister i alle land, foren eder!!! Å gjennopplive mammuten er verren enn om Norkske skog ikke skulle ha lagt ned Union! Mer blasfemisk mot markedet enn Enron. Mer hånende en Castro! Far kapital vil velte seg i graven! *pust*

Hvorfor skal vi gjennopplive MAMMUTEN?!?!?!?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ALT FOR MAMMUT

Anonym sa...

Og en annen ting, hvorfor inni svarteste forlatte jokkmokk har du en link til Søre Ål Hjemmetjeneste?
Trudde jeg sku le på meg hamskifte da jeg så det.

Nattings din frekke afrobehårete banditt.

Sjue

Anders H sa...

Kjærlighetshymne til Søre Ål:

Søre Ål er mitt liv nu, her jobber jeg hele tiden.
Søre Ål bo og servicesenter er i tankene mine selv når jeg sover.
Søre Ål holder ALLTID hva det lover!
Søre Ål, Søre Ål, Søre Ål...
Tanken på deg er som et gigantisk bål!
Det nærer av depresjon og medikament,
her vil jeg være til jeg blir gammel og dement!