torsdag, februar 01, 2007

Bajlo salsa!

Saa, naa begynner jeg aa bli en smule kjent med omgivelsene mine. Naa kan jeg f.eks skjonne naar Ecuadorianere snakker rolig til meg. I helga skal jeg prove meg paa avisa. Dette blir spennende siden det er en del politisk uro i byen for tiden. Jeg bor like ved finansdepartementet og nesten hver morgen har det vaert moderate opptoyer utenfor byggningen. Grunnen til dette er "i all enkelhet" at "stortingsrepresentantene" og regjeringen her tjener latterlig mye penger (4 mill dollar pr. folkevalgt, og 8 mill dollar til presidenten i folge spansklaereren min. I norge tror jeg Jens tjener 4 mill kroner, selv om oljeprisene og konjumkturene er forfriskende hoye, correct me if Im wrong.). Dette staar ikke i samsvar med den finansielle situasjonen i landet (Ecuador er et av de fattigste i soramerika). Correa (presidenten og sosialist) la frem et forslag om aa halvere lonningene til de regjeringen og de folkevalgte, men de konservative har flertall i paralamentet og mener de gjor en for viktig jobb til aa tjene mindre. Saken er veldig betent her. Litt steinkasting vs. politi har forekommet, men ikke noe alvorlig.

Jeg holder meg selvsagt for god til politikk i hverdagen. Som hovedgeskjefter, utenom spansken, nyter jeg turisttilvaerelsen, planlegger en karnevaltur med mine tyske romvenninner,
(som er litt uheldige paa bildet), danser salsa paa klubb Cuba (noe jeg bare har gjort en gang, men etter flere salsakurs vil jeg garantert tilbringe flere helger der! Samme klubb har en meget snedig, syrlig og bitter mujito, sjarmerende.) samt lager mat paa skolens kjokken. Matlaging er en uhyre flott aktivitet! Sosialt, festlig og krydret med god vin og kaldt ol. I gaar laget vi potettortillas fra bunnen av, dette acopagnert av peanottsaus, polser, avocado, egg osv.
(Tortillaboy)


Det hele er toppet med at vi har gratis vaskehjelp som kommer hver Lordag og gjor ALT mulig i huset! I gaar leverte jeg 4 kilo skittentoy til en koselig dame paa hjornet, for to dollar vasket hun alt sammen og brettet/pakket og strok alt saa det virket "boxfresh". I morgen skal jeg antagelig paa tur (med heis though) til en utdodd vulklan paa 4800 meter, med utsikt over Quito og fjellene rundt! Vaeret har vaert prima, mellom 10 og 30 grader og tindrende sol.

Jaja, dere har i hvertfall godt skifore hjemme...
Nei faen, det har vi her ogsa!

Hasta la vista, hoboes!

Andres Huevos

3 kommentarer:

Anonym sa...

nice, sexy girls.

Anders H sa...

I dag var jeg paa crazy fjelltur, skal mekke post og bilder i morgen.

knut s sa...

Hurra hurra. Skulle ønske jeg kunne slikke den tortillaen av fingrene dine, grisegutt.

(voilá, en url)