onsdag, oktober 25, 2006

Dop til folket

Nylig leste jeg denne sjokkerende nyheten på forsiden av GD! Dette er et scenario jeg aldri kunne forestille meg i min villeste fantasi kunne skje. At en av våre egne, og atpåtil en psykolog, skulle lekke ut vårt hemmelige våpen!? Det eneste, til nå effektive middelet mot eldrebølgen har fått et skudd for baugen og er på vei ned! Hvor er unge venstre i denne saken!? Jeg mener, vil de legalisere cannabis må de først hjelpe oss i eldreomsorgen med vårt eget høyst legitime narkobehov (for å være litt tabloid).

"- Jeg betviler ikke at enkelte pasienter trenger slik behandling. Men slik disse preparatene brukes ved mange norske sykehjem i dag, kan man bli fristet til  spørre om det er et overgrep overfor eldre og syke mennesker man er vitne til, sier han. De omstridte legemidlene bidrar til at de eldre langt p veg blir parkert rent fysisk. De blir stillesittende og passive og følgelig lite ressurskrevende for omgivelsene sine. Men inni seg har de det ofte like vondt. Det som plager pasientene - den egentlige Ârsaken til at de blir utagerende, behandles stort sett ikke", sier Sommer.

Den dagen sommer klarer å kurere alderdom skal jeg vurdere å slutte med massiv foring av tunge medikamenter. Inntil den dagen, skulle jeg like å se Sommer med en kronisk depresjon og fem-seks heftige diagnoser uten at han ruser seg tungt for å holde det ut helt til han kan puste lettet ut ved siste korsveg.

Forøvrig vraket vi Arnfinn P. her om dagen. Det første som møter oss når vi ankommer parkeringsplassen der P. har stått siden russetiden, er en trygdet rogalending som kommer løpende mens han gråter av glede. Han forteller oss at han ikke har kunnet brøyte parkeringplassen om vinteren pga. at bilen har stått der, og at dette har vært en av de tunge byrdene i livet hans! Med litt om og menn fikk vi slept med oss P. til Lunds bilopphuggeri. Preben gråt på skulderen min, mens et monster av en trøkk voldtok de rustne restene av The Eastsiders sagnomsuste shaggwagon. Det er jo en smule ironisk, at P. til slutt selv endte opp som et voldtektsoffer, uten at jeg skal utdype dette nærmere...

8 kommentarer:

Anonym sa...

I wanna be sedated

Anonym sa...

Haha, du tok ordene fra kjeften min Jørgen.

Nei det er godt å se at gode gamle 50-60 talls behandlingsmetoder fremdeles holdes i hevd. Dette er jo tross alt tradisjon, og en annen ting, det er jo myyyye billigere å bare dope de gamle svina når korrekt behandling ville kostet millioner.
Nei, jeg sier som Jørgen og Bad Religion

"...I wanna be sedated..."

Anonym sa...

Jeg har forresten lest noe av vår alles kjære nordlands liberaler på Biffsnadder bloggen. Jeg tror den mannen er på samme medikamentprogramm som folk på FASH. Enten det eller så drekker`n mye...mye.

Anonym sa...

Israelsk lidelse ikke blir portretert skikkelig i norske medier. Ironien her er selvsagt at det dør langt flere Libanesere og Palestinere i disse konfliktene,

Du er syk lille gutt. Du er sex-frustrert.

Anders H sa...

Altså, mitt feministiske idol kommer hjem til meg og slenger dritt om min personlige harselas :(
Hvorfor dra sex inn i en så blodig konflikt? Mine konservative verdier vrenger seg...

Anonym sa...

Anders er da ikke sexuelt frustrert. Han liker bare homoerotiske kvelder preget av rødvin, klussing og kladding og med tunge innspill av artikler kjøpt på steder til og med Linda Johansen skygger unna.

Dessuten er han en tøysegutt.

Sjue

Anders H sa...

*host*

Anders H sa...

Btw, hvordan er verden i Afghanistan 7e?