torsdag, april 12, 2007

San Pedro

I morgen forlater jeg San Pedro og tar bussen mot Flores. I flores skal jeg sosialisere, se Tikal samt gjennomfore min lille jungelfantasi; El Mirador.

Uansett, San Pedro er et skummelt sted. Ikke som i Managua der folk studerer deg noye og vurderer hva kilosprisen din er, men paa den late "San Pedro"maaten. Rommet mitt koster 2 dollar natta (med varm dusj). Maten er fantstisk utsokt og koster mellom 10 og 40 kroner for store porsjoner. Temperaturen er perfekt og utsikten nydelig. De siste dagene har jeg brukt paa aa lese boker og aa spise mat. Dette er "San Pedro"maaten, backpackere blir gjerne stuck her i maaneder av gangen. Naa har jeg heldigvis faatt med en billett vekk herfra, men kjenner allerede savnet gnage.


(Bildet: Kjekk, ung mann paa vei til San Pedro i baat)


(Bildet: "San Pedro"maaten)


(Bildet: Soramerikanere har en toff maate aa vaere "kristen" paa. F.eks. var min buss fra El Salvador tagget med "Protected by Jesus". Min egen versjon; "Jesus Christo; El camino, la verdad y la vida" (Veien, sannheten og livet))

3 kommentarer:

Anders H sa...

Respekt og tro, haand i haand,,,

Anonym sa...

døøøøh, når kommer du tilbake til Norge?

Anders H sa...

Jeg kommer hjem 17 eller 29 Mai. Regner med at det er stor fest hjemme da.