torsdag, april 05, 2007

Guatemala at last

Saa er jeg endelig kommet i god behold til Guatemala, Antigua. Byen er full av turister, men har sjarm nok til alle. De religiose seremoniene er sote og komiske, prisene er doblet pga. paasken og jeg har modt min gode venn Christian U. Jevnt over er jeg godt fornoyd. F.eks er maten og vinen bedre enn i Ecuador, noe jeg vet aa sette pris paa. I gaar kunne dessuten jeg og Christian sitte paa en bar med utsikt rett inn i spanske kirkeruiner, mens vi drakk hver vaar litersflaske med "Gallo" ("Hane", det lokale olet).

Men for aa komme til denne lille idyllen, maatte jeg gjennom en litt sketchy utflugt. Derfor var det i ettertid betryggende aa bli overgaatt av vaar alles kjaere Sigurd B. paa sketchyskalaen!

Sigurd says:
ang stedet du har endt opp på?

Sigurd says:
leste blogen, virker jævlig..

Anders says:
jeg er ikke der naa

Sigurd says:
kk

Anders says:
var bare paa gjennomreise

Anders says:
men det var jaevlig

Anders says:
jeg gikk ned gata for aa ta ut penger, noe jeg var plent nødt til pga. bussen

Sigurd says:
hehe, det eneste bildet du posta var av en boms og alkoholiker, og ellers at du er gretten på faren din.. gode vibber

Anders says:
og en gjeng folk sto paa siden av gata og fulgte meg med øynene

Anders says:
og plystrer etter meg

Anders says:
som om jeg var en blond skjøge ute paa tur

Anders says:
trodde jeg skulle miste pengene, passet og blomsten min

Sigurd says:
altså når jeg tenker tilbake på berlin så kan jeg si you and me both..

Sigurd says:
ble vekket på et toalettgulv i en av båsene, i en liten pøl av kloakkvann, med et el annet dritt på ansiktet. klokken var tolv om dagen, og vaskedama er i godt humør for at jeg er i live i det hele tatt.

Sigurd says:
husker ingenting fra de siste 6 timene..

Sigurd says:
husker bare at jeg hade snakket med en veldig veldig transe, og at en del homser hadde befølt meg pådansegulvet, og at jeg plutselig ble vilt sløv....

Sigurd says:
prikken over ien var at mens jeg gikk ut av den snuskete teknoklubben, mildt sagt bettuttet over hele situasjonen, med en klissvåt tskjorte og ukjent substans på siden av ansiktet, så komer det faen med enda en homse og skal prøve å sjekke meg opp.

Sigurd says:
jeg sier så klart plent nei, men klarer ikke å virke helt alvorlig, så angstfylt og mildt sagt jævlig som jeg føler meg

Sigurd says:
fyren følger etter meg og hopper faen meg inn i taxien min også... po

Sigurd says:
enget er jeg kan ikke tysk og taxisjåføren kan ikke engelsk, så mens jeg prøver å formidle at homsa i baksetet ikke er med i følget mitt, sier homsemannen det motsatte på tysk.... jeg har på følelsenm noe i dur av "han leker hard to get"

Sigurd says:
så der sitter jeg, på hjem fra berlins skitneste nattklubb, med vill angst for hva som har skjedd på den doen, og så fortsetter for pokker homsa fra baksetet å beføle meg på den kloakkvanngjennomtrukne tskjorta mi. jeg trekker meg så klart lengst mulig bort fra ham, som et brent barn.

Sigurd says:
til sist skal han heldigvis av - så klart etter et siste forsøk etter å dra meg med seg.

Sigurd says:
må innrømme at jeg har blitt litt homofob - har hvertfall fått en klar frykt for homser - etter berlinturen


Er det en ting som er digg her i livet, saa er det en god Sigurdhistorie!


(Bildet: Du ser det ikke paa bildet, men dette er Lillehammer Kubb Klubbs bidrad paa britisk pub i Quito. Selv om quizen dreide seg mye om England, gjorde faktisk LKK det relativt skarpt!)


(Bildet: Christian U, med nisseskjegg for aa skremme ukjente menn i natten.)


(Bildet: Med skjegget som beskyttelse, var det ingenting som hindret Christian i aa posere paa en utfordrende maate ved en kjonnsforvirret fontene.)

Hasta Patatas,
Anders H

Ingen kommentarer: