søndag, april 08, 2007

Pacaya

AYay, I gaar var jeg og Christian U paa vulkantur her i Antigua. Det uttartet seg til crazy greier! Jeg har bilder og noen filmer, men kan ikke uploade dem her saa det tar vi senere.

Vulkanturen i seg selv var vel og bra, men nedturen var det som toppet kaka! Like for vi skulle til aa gaa ned, begynner det aa striregne. Paa dette tidspunktet befant vi oss paa varme, storknede lavasteiner. Naar regnet traff lavasteinene fordampet det umiddelbart. Dette medforte en usannsynlig tett taake. Morket var over oss og det ble med ett veldig kjolig pga. hoyden og regnet. Plutselig kunne vi hore skrik i taaken. Det viser seg nemlig at en gruppe turister har begynt aa gaa alene nedover uten aa folge guiden. Siden lavasteinene hele tide forandrer og beveger paa seg er det naturlig nok en god del sprekker og hull man kan dette ned i. Det var denne aktiviteten amerikanerne naa bedrev. Stemningen ble lett panisk, siden lavasteinene kunne vaere baade varme, veldig skarpe og uforutsigbare. Det hele endte godt da vi fant en markert sti som gikk nedover mot skogen, men opplevelsen var ganske skjellsettende i seg selv.


(Bildet: Jeg og Christian tok med oss et par litersflasker med Gallo og koste oss i noen gamle kirkeruiner, paa langfredag.)


(Bildet: Dette bildet er tatt uten zoom, for taaken forgriper seg paa oss (#2))


(Bildet: ...)

Jaja, naa skal jeg snart bevege meg fra Antigua og cruise rundt i hippiebyer langs lake Atitlan.

mmmm...

Bilder kommer senere,
hasta luego.
Anders H

Ingen kommentarer: