lørdag, januar 27, 2007

Reise Quito

Ahhh, etter en fokka flytur med flere forsinkelser (40-50 timer reise uten annen sovn en den man far pa flyet ) er jeg endelig ankommet. For a starte med med starten; fly fra Gardemone til Quito. Etter er forsinkelse pa 6 timer pa Gardemoen var vi endelig i luften. Jeg hadde kjopt meg en liten flaske whisky, dette viste seg a vare et veldig lurt kjop! Pa flyet satt jeg ved siden av en bergenser med master i litt.vit. Vi diskuterte spansk og soramerikansk litteratur og posei. Jeg bod pa litt whisky og alt ble straks mye koseligere. Resten av whiskyen ble konfiskert i NY, trist nok. Det som var skummelt med a tilbringe sa kort tid i USA som det jeg gjorde er at de fleste fordommene mine ble bekreftet, men bare en avkreftet. Alle amerikanere er faktisk ikke invalidisert feite (bare en del).

Houston var en behagelig flyplass med fine bokbutikker og god kaffe (faktisk; avkreftelse nr. to. Hva faen gjor en fin bokhandel i redneckland?!). Etter a ha lest "Minner om mine melankolihorer" av Marquez (veldig bra bok) setter jeg meg i baren med en skotte og amerikaneren. Han skal til Lima, Peru for a knulle. Han spanderer en ol pa meg og viser meg en liste med tlf.nummere han har skaffet seg pr. nett med damer han skal knulle.

Utslitt og fokka ankommer jeg Quito pa kvelden. Moter kontaktpersonen min og kjorer til leiligheten. Der jeg trodde jeg skulle dele en liten leilighet med en annen gutt, moter jeg en tysk jente i dora. Hun er slank, pen og meget hyggelig. Det viser seg at leiligheten er relativt stor og at jeg skal bo sammen med fire tyske jenter. Omradet der jeg bor er en underlig blanding av kurios og fin koloniarkitektur, skitten slum og koselig handlegate. Naemrmeste nabo er "Departemento Economico y Finanzas". Departementet er slitent og minner om en kommunistblokk. Grunnmuren er tungt innrammet med anti-Bushtagging ("Bush er en snikmorder!!!"), sjarmerende! Skal poste noen bilder sa snart jeg har noen som passer.

Mobilen min jhar ikke nettverk her, sa jeg skal kjope meg en ny her nede.

Enjoy sno og vinter,
Puedo lavar tu ropa

Anders H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kult, Anders. Jeg foreslår at du sporenstreks legger ut bilder av dine germanske romvenniner.

Anders H sa...

Will do, men jeg er jaevlig paranoid naar det kommer til kameraet mitt.