mandag, september 17, 2007

TIL HELVETE MED SOSIALISME!

Jeg har nu lest Austens "Stolthet og Fordommer" for andre gang, samt sett filmen.

Sistnevnte sender jeg på båten sammen med menneskerettigheter og proletariatet og punk og alt som er skittent! Fra denne stund av og inn i fremtiden skal jeg bli hemningsløst borgerlig. Jeg skal stemme Høyre. Nei, til helvete med høyre, jeg skal stifte "Det kongelige Adelsparti" og bli greve. Jeg skal eie store hus med jaktmarker til. I sesongene skal jeg gå på jakt og konversere med overklassen.

(Bildet: *sukk* Alt var mye bedre den gang...)

Femininsmen er min store smerte i sinnet. Den skal forbys og erstattes med kostskole. Åhhh, jeg har knyttet uløselige, utrettelige bånd med min reaksjonære, bedre halvdel. I stedet for rødstrømpetøyter skal kvinner lære poesi og broderi og lese dannede bøker om perfekt kjærlighet. De skal snakke pent, og neie ofte. Stilen skal være ultrabarokk, hagene skal være dandy og overlesset og mørke farger og fontener og svaner og pyntede proletarer som pynter og steller. Selv skal jeg skifte navn til Lord Darcy.
(Bildet: Engler er barokke)

I regjering skal det sitte en "Ballminister" som skal lage storslåtte ball for oljepengene. Her skal man danse og le, samt bruke parykk. Familielegen din skriver ut dyr, fin cognac mot forkjølelse og røker opium på fritiden. På det militære akademi undervises det i primitiv kalkulus og tallteori, om modulus og Diofantiske ligninger.

Det skal også sies at jeg har drukket litt lettøl.

Til helvete med sosialisme og brorskap, jeg vil ha ett slott!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hm. Borgerlig, dekadent og med en hang til det homofile: HEGVIK RELOADED